Studia jednolite magisterskie i pierwszego stopnia
Jak wyglądają procedury rekrutacyjne na studia? W jaki sposób dokonać rejestracji internetowej? Na co zwrócić szczególną uwagę, by nie popełnić błędu?
KROK 1 – ZAREJESTRUJ SIĘ |
---|
Przygotuj plik ze zdjęciem nie większy niż 2MB. Będzie potrzebny przy rejestracji. Wymogi dotyczące zdjęcia znajdują się na stronie: rekrutacja.ump.edu.pl/photo
Aby dokonać rejestracji, wejdź na stronę www uczelni (www.ump.edu.pl), przejdź do zakładki „Rekrutacja” i wybierz „Rejestracja Elektroniczna”. Zarejestruj się dodając zdjęcie i uzupełniając po kolei wszystkie pola „Formularza rekrutacyjnego”. Upewnij się, że prawidłowo podałeś swój numer PESEL oraz mail. Te dane są bardzo ważne. Po założeniu konta dostaniesz maila z adresu szansa@ump.edu.pl z linkiem do ustawienia hasła (link jest aktywny 24h od założenia konta, po upływie tego czasu należy ustawić hasło korzystając z opcji „Przypomnienie hasła” znajdującej się na „Formularzu logowania”). Aby zalogować się do profilu rekrutacyjnego należy podać: Użytkownika – mail podany podczas rejestracji on-line oraz Hasło, które ustawiłeś po otrzymaniu linku aktywacyjnego. |
KROK 2 – DODAJ KIERUNKI I UZUPEŁNIJ DANE |
---|
Aby zalogować się na swoje konto wejdź na stronę www uczelni (www.ump.edu.pl), przejdź do zakładki „Rekrutacja” i wybierz „Rejestracja Elektroniczna” – zaloguj się do swojego konta rekrutacyjnego i dodaj wszystkie kierunki, na które chcesz aplikować i spełniasz wymagania rekrutacyjne. Możesz kandydować na tyle kierunków na ile chcesz (nie ma ograniczenia liczby kierunków, ale musisz posiadać wyniki z egzaminów maturalnych z tych przedmiotów, które są wymagane na dany kierunek studiów). Jeżeli wymagane są dwa przedmioty, a Ty zdawałeś tylko jeden to niestety nie możesz kandydować na ten kierunek.
Nie ma znaczenia kolejność dodania kierunków – wszystkie będą traktowane równorzędnie. DODAJ interesujące Cię kierunki oraz wpłać opłatę rekrutacyjną do dnia 2 lipca 2025 r., później ta możliwość będzie zablokowana. Wypełnij ankietę osobową, uzupełniając pola: adres zameldowania, adres do korespondencji, telefon kontaktowy, ukończona szkoła średnia. Dane te zostaną skopiowane na pozostałe wybrane przez Ciebie kierunki. Wyniki maturalne wpiszesz po otrzymaniu świadectwa dojrzałości jeśli jesteś tegorocznym maturzystą lub poprawiałeś wyniki maturalne albo zdawałeś dodatkowo przedmioty maturalne. Ostateczna data wpisywania wyników maturalnych to 14 lipca 2025 r. |
KROK 3 – DOKONAJ OPŁATY REKRUTACYJNEJ |
---|
Aby dokonać opłaty rekrutacyjnej, zaloguj się do swojego konta rekrutacyjnego i kliknij w kierunek studiów (zaznaczony niebieską czcionką). Na każdy kierunek wpłać oddzielnie opłatę rekrutacyjną. Można to zrobić przez płatności on-line lub zwykłym przelewem. Każdy kandydat i każdy kierunek ma inny numer subkonta, dlatego przed zrobieniem zwykłego przelewu upewnij się, że wpisałeś odpowiedni numer subkonta i odpowiednio wcześniej zrobiłeś przelew ponieważ księgowanie trwa kilka dni. Opłatę rekrutacyjną można wpłacać do 2 lipca 2025 r. |
KROK 4 – WPISZ WYNIKI Z MATURY |
---|
Po otrzymaniu wyników z matury zaloguj się jeszcze raz i uzupełnij je w panelu kandydata na każdym kierunku. Wpisz też dane ze świadectwa dojrzałości: numer, datę i miejsce wydania (Uwaga! Dane ze świadectwa dojrzałości, a nie z aneksu!). Jeżeli posiadasz aneks wpisz wyniki lepsze (z aneksu lub ze świadectwa dojrzałości). |
KROK 5 – DOKŁADNIE SPRAWDŹ FORMULARZ |
---|
Każdemu zdarzają się błędy, zwłaszcza, gdy robi się coś pierwszy raz. Pod wpływem emocji i zdenerwowania łatwo chociażby o literówkę. Dlatego dokładnie sprawdź, czy podczas procesu rejestracji nie pomyliłeś się. Najczęstsze pomyłki to: – błędy w nazwisku, imieniu, miejscu urodzenia, – błędy w adresie (np. brak ulicy), – błędy w rodzaju wybranej matury, – błędy w roku zdawania matury w przypadku osób, które poprawiały maturę (należy wpisać ten rok, gdy po raz pierwszy zdawało się maturę).Po sprawdzeniu zatwierdź dane (niebieski pasek na początku lub na końcu formularza). Uwaga! Jeśli nie zatwierdzisz danych nie weźmiesz udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. |
KROK 6 – ZOBACZ WYNIKI REKRUTACJI |
---|
Pierwsza lista rankingowa zostanie opublikowana 16 lipca 2025 r. W dniu ogłoszenia listy rankingowej zaloguj się do profilu rekrutacyjnego. Na swoim panelu kandydata w Menu „Ogłoszenia i publikacje list” sprawdź listę rankingową (będzie załączona w PDF). Zobacz na którym jesteś miejscu.
Jeżeli jesteś w limicie przyjęć należy złożyć osobiście lub przez pełnomocnika komplet wymaganych dokumentów (zazwyczaj w ciągu 2 dni od ogłoszenia wyników). Terminy rekrutacyjne są podane na naszej stronie internetowej www.ump.edu.pl. JEŻELI NIE DOSTARCZYSZ dokumentów w terminie zostaniesz skreślony z postępowania rekrutacyjnego na ten kierunek. Uwaga: jeśli nie zostałeś zakwalifikowany na tym etapie – zachowaj spokój. Wielu kandydatów rekrutuje się na kilka uczelni (w różnych miastach), a finalnie wybierze jedną i tym samym zwolni miejsca na pozostałych. Oznacza to, że nastąpią przetasowania i z dużym prawdopodobieństwem możesz znaleźć się w limicie na następnych listach rankingowych. DLATEGO sprawdzaj listy w terminach ich ogłoszenia. Generalnie rekrutacja może trwać jeszcze nawet we wrześniu (na tych kierunkach, na których będą wolne miejsca). Na niektóre kierunki jest ogłaszany kolejny nabór, ale dopiero po wyczerpaniu wszystkich kandydatów z listy z pierwszego naboru. Informacje o kolejnych naborach pojawiają się na stronie uczelni w zakładce „Rekrutacja”. Rejestrując się na kolejny nabór, dokumenty należy dostarczyć przed zakończeniem terminu rejestracji on-line. |
KROK 7 – DOKUMENTY NA STUDIA |
Sprawdź na stronie internetowej wykaz wymaganych dokumentów i przygotuj teczkę wcześniej.
Jeżeli wyjeżdżasz w trakcie rekrutacji upoważnij kogoś do złożenia dokumentów w Twoim imieniu. Wzór pełnomocnictwa i spis wymaganych dokumenty znajdziesz na stronie: https://www.ump.edu.pl/rekrutacja/studia-I-II-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/wymagane-dokumenty. Jednym z dokumentów, który należy złożyć jest zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku. Skierowanie na badania możesz uzyskać przed listą rankingową. Już w czerwcu, na swoją prośbę możesz otrzymać skierowanie do lekarza medycyny pracy drogą mailową, pocztą tradycyjną na podany adres lub w Dziale Rekrutacji. Warto zgłosić się po nie wcześniej i wykonać badania przed ogłoszeniem list rankingowych, wówczas nie ma jeszcze kolejek i są dostępne terminy. Przy składaniu dokumentów wymagamy Oryginału Świadectwa Dojrzałości, a w przypadku osób, które poprawiały wyniki maturalne lub zdawały dodatkowo przedmioty maturalne również Oryginału Aneksu do Świadectwa Dojrzałości. Łatwo je pomylić z odpisem. Wyglądają podobnie, różni je tylko napis ODPIS w prawej górnej części dokumentu. Dlatego upewnij się przed przyjazdem do Działu Rekrutacji, że masz w teczce ORYGINAŁ. Kandydaci posiadający maturę sprzed 2005 roku składają Oryginał Świadectwa Dojrzałości oraz Oryginał zaświadczenia z OKE z wynikami maturalnymi.Dokumenty należy dostarczyć w białej, opisanej teczce według wzoru zamieszczonego na stronie: https://www.ump.edu.pl/rekrutacja/studia-I-II-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/wzor-opisu-teczki do Działu Rekrutacji przy ul. Bukowską 70, pokój E-114 (I piętro). Niedostarczenie dokumentów w wymaganym terminie spowoduje skreślenie kandydata z postępowania rekrutacyjnego. |
Masz pytania lub wątpliwości?
Napisz do nas wiadmość e-mail na adres: rekrutacja@ump.edu.pl lub zadzwoń: (61) 854-74-26, -27, -28, -66, -67, -68, -69, -65, -70.